Opsætning af e-mail Outlook
Billederne og opsætningen i denne guide er lavet med Outlook 2013 – Opsætningen kan være anderledes i Outlook 2010, 2007 og 2003.
Åben Outlook og vælg filer.
Klik på “Tilføj konto”
Vælg “Manuel konfiguration” og klik “Næste”
Vælg “POP eller IMAP” og klik “Næste”
Udfyld følgende felter:
Dit navn: Indsæt dit navn eller firmanavn
Mailadresse: Indsæt din e-mail adresse (eks. ditnavn@domæne.dk)Kontotype: Vælg POP3
Server til udgående post: mail.domæne (eks. mail.alphahost.dk)
Server til udgående post (SMTP): mail.domæne (eks. mail.alphahost.dk)
Brugernavn: Din e-mail adresse (eks. ditnavn@domæne.dk)
Password: Indsæt det password du valgte, da du oprettede e-mail adressen i kontrolpanelet
Klik på “Flere indstillinger”
Vælg på fanebladet “Server til udgående post”
Sæt flueben i “Serveren til udgående post…”
Sæt prik i “Brug samme server……”
Vælg nu fanebladet “Avanceret”
Server til indgående post (POP3) skal være 110
Server til udgående post (SMTP) skal være, 25, 465 eller 587
Hvis du ønsker at gemme en kopi af dine e-mail på serveren, kan du sætte dette op som vist på nedenstående skærmbillede.
Klik på OK og derefter “Næste”
Outlook tester nu forbindelsen til vores mail server
Ser du nedenstående skærmbillede efter testen, kan du klikke på “LUK”
Klik på Udfør og din e-mail adresse er sat op i Outlook.